Blog Arşivi

22 Ocak 2016 Cuma

Dikkat ! YÜKSEK GERİLİM İÇERİR.









-K A F E S-
Özgün Adı: Bird Box
Yazar: Josh Malerman
Yayın evi: İthaki yayınları'15 , 4.baskı, 330 sayfa
Tür: Korku, gerilim



Dışarıda delirmiş insanlar varken gözlerinizi kullanmadan ne kadar süre bilinmeyene direnebilir ve hayatta kalabilirsiniz ? 
   
       Selamlar herkese. Bugün elimde benim ilk kez denediğim bir türün örneği var, KAFES...     Korku türünde This Is Horror (en iyi roman) ve Michigan Notable Book ödüllü bir kitapla birlikteyiz.
Her ne kadar korku türünde görünse de ben korkmak yerine gerildim. Bu sebeple gerilim türünde ele alacağım. Kısaca konusundan bahsedip sonra kendi yorumumu aktaracağım.
Kitapta baş kahramanımız Malorie isimli bir kadın. Kız kardeşi Shannon ile birlikte yaşıyorlar-olaylar lokasyon olarak USA menşeili belirtelim :)-  Ailesi farklı bir eyalette. Bir gün haberlerde bir eyalette ki intihar vakalarını izliyorlar. Tabi ki olağan bir habermiş gibi izliyorlar. Fakat garip olan haberlerin sıklığının artması. Haftada 1-2 kere olan son dakika intihar ve cinayet haberleri artık haftanın her günü olmaya başlaması herkesi düşündürmeye ve ciddi anlamda endişelendirmeye sebep oluyor. Haberlerde cinayetleri işleyip intihar edenlerin bir şey, bir varlık gördükten sonra bu eylemleri gerçekleştirdikleri iddiası ortaya çıkıyor. Shannon bunlardan çok etkilenip olayı kız kardeşine açıklıyor fakat Malorie pek etkilenmiş durumda değil. İnsanlar Malorie'nin aksine marketlerden erzak stoklayıp pencerelerine battaniye ve kontroplak ile kapatmaya başlıyorlar. Olaylar olaylar derken  bu iki kız kardeşin ailelerinin evlerinin yakınında da bir vaka patlak verince ve daha sonrasında hükumet evden çıkma yasağı başlatınca artık Maloriede de alarmlar çalmaya başlıyor. Tabi bu arada bizim kız-Malorie- hamile... Böyle olayların patlak verdiği bir dönemde hamile olan Malorie sevinse mi üzülse mi bilemiyor. (e haklı kızcağız). Gel zaman git zaman  kötü kader Malorie'nin yakasını bırakmıyor. Kardeşi,  dışarıda insanları deliye döndüren varlıklardan birisini görüp  üst katta intihar etmesi ve Malorie'nin kız kardeşinin cesedini görmesiyle maceraya start veriyor roman. Fazla spoiler vermeden hemen genele odaklanayım ben en iyisi :) Kitap bizi çift zamanlı olarak götürüyor. Bir yandan olayların daha da kızıştığı ve  Malorie'nin bir sığınak bulup yeni ev arkadaşlarıyla macerasını anlatırken bir yandan da şimdiki zamana gelip çocuklarının doğumundan 4 yıl geçtiği ve onlarla nehirde kaçışını- daha doğrusu daha büyük bir koloniye sığınmak için çıktığı yoldaki gerilimin doruğundaki mücadelesini- anlatıyor.
Ben Malorie karakterini sevdim çünkü çok dayanıklı ve azimli bir kadın. Korkuyor evet ama hiçbir zaman yılmıyor. Ben onun yerinde olsam ne kadar süre hayatta kalırdım bilemem fakat Malorie takdiri hak ediyor sevgili okurlar :)
Kitapta sürprizler var. Akış sürükleyicilik ve özgünlük bence mükemmel. Asla sıkmıyor. Gözlerini kapatarak yaşamak zorunda kalınan bu yeni dünya düzeninde, "göz kapalı etrafı keşif" düşüncesi okurken gerçekten geriyor insanı. Bu bağlamda tam leziz bir gerilim kitabı diyebilirim. Çeviri hatası falanda içermiyor gayet başarılı bir iş olmuş. Kapak tasarımı da hoş. Bu pozitif görüşlerimin yanında eleştirimde olacak. İnsanları çılgına verip intihar ettiren bu varlık yada oluşum her ne ise onun hakkında fazla bir bilgi ve betimleme yok. Bundan ötürü bir okuyucu olarak bende bir açlık oluştu bu oluşuma karşı ve soru işaretlerimle baş başa kaldım. Sonunda da ikinci kitabın olması gerektiğini düşündüren bir son mevcut bence. Hem genel anlamda beğendiğim için hemde bitişindeki gidişattan  dolayı ikinci bir kitabı bekleyişe girdim. Umarım ikinci kitap gelir. Bu bitiş ve yaratığın tasvirinin az olmasından dolayı 1 puan kırıyorum.

Benim bu güzel kitaba puanım: 4/5
Goodreads puanı: 5

      Kafes benim gerilim kitapları okuma dürtümü tetikledi. Fantastik kitapların yanı sıra bundan sonra gerilim ve korku kitapları da deneyeceğim. Ben nacizane görüşümü sunarak kitabı tavsiye ediyorum gerisi size kalmış :) Evet yazıyı noktalama zamanı geldi. Her kim okuduysa teşekkür ediyorum. Bir sonraki yazıya da davet ediyorum ve  bekliyorum sizi. Şimdilik keşifte kalın ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder