Blog Arşivi

19 Ocak 2016 Salı

-Her gün-



-HER GÜN-
Özgün Adı: Every day
Yazarı: David Levithan
Yayın evi: Pegasus Yayınlar
Sayfa sayısı: 334


Merhaba herkese. Bugün raftan kapıp sizlere sunacağım kitap Her gün !
Uyandım.
Anında kim olduğumu anlamam gerekti.
Mesele sadece bedenim de değil...
gözlerimi açtığımda kolumun renginin
açık mı koyu mu olduğu,
saçımın uzun mu kısa mı olduğu,
şişman mı zayıf mı olduğum,
kız mı erkek mi olduğum,
yara bere içinde mi yoksa
pürüzsüz mü olduğum...
Her sabah farklı bir bedende uyanıyorsanız,
vücut en kolay alışılan şey.
Kavraması güç olabilen ise
bedenin önceden yaşamış olduğu hayat.

     Bu sözleri ihtiva ediyor kitabın arka kapağı. Kitap, kendisini A olarak isimlendiren bir ruhun doğduğundan beri her gün farklı bir bedende uyanmasını temel alıyor. Kitapta A 16 yaşında. A, hep kendi yaşıtlarının bedeninde yolculuk yapıyor yolculuğu bir gün sürüyor ve bunu kontrol altına alamıyor. İstemsizce sürükleniyor bedenden bedene...  A, bir gün Justin isimli bir çocuğun bedenine giriyor. Justin'in bir sevgilisi var. İsmi Rhiannon. Fakat Justin ona aşık değil. Rhiannon ise Justin e daha fazla duygu besliyor. Bizim ki -yani A- Justin'in bedenine girmesiyle başlıyor kitap. A, Rhiannon'a harika bir gün geçirttiriyor. Sonuçta Rhiannon'a aşık oluyor. Gitti her bedenden ona e-mail atıyor ve kıza ulaşmaya çalışıyor. Kitap bize A ile Rhiannon'un imkansız aşkını anlatıyor.
A'nın saf ve en salt duygularını bize sunuyor. Öpüşmenin, dokunmanın ve bir şeyler hissetmenin en salt halini okuyoruz bu kitapta. Sonu da bir hayli duyusal.
     Ben kitabı çok beğendim.Konu olarak sıkıcı bir temel üzerinde değil gayet eğlenceli. Akıcılığı da sağlam bir tabanda. Zaten en çok hoşuma giden şey kitaptaki e-postalaşmalar. Akıcılığı ve heyecanı yaratan da bu oldu bende. Dili de pek karmaşık değil çeviri gayet başarılı. Ayrıca ciltli olması da benden artı puan aldı. Karakterlere bakacak olursak ben A'yı çok sevdim. Küçük bir çocuk gibi saf duygulara sahip. Hiç bir planı ve çıkarı olmayan , tamamen duygularını tanımaya çalışıp kendini onların akışına bırakan birisi. Özellikle de çok azimli Rhiannon pek kayda değer bir iz bırakmadı bende açıkçası :) Sanki devam kitabı olacak gibi hissettim çünkü kitapta bir noktada A'ile bir adamın yolu kesişiyor ve adam bu beden gezme olayını kontrol edebildiğini söylüyor. Yani istediği kadar bir bedende kaldığını ve bunu A'ya öğretebileceğini vadediyor. Kitabın sonunda A onu aramaya gidiyor gibi algıladım ve  ikinci bir devam kitabı çıkacakmış gibi hissettim. Eğer çıkacak olursa kesinlikle alacağım. Evet fazla uzatmadan yazıyı noktalamaya geçeyim. Alınası ve okunulası hafiften zihni ve duyguları okşayan bir kitap. Güzel materyallerden üretilmiş, eee konuda güzel o vakit almanızı tavsiye ediyorum. Yaratıcılık çok yüksek olmadığı için bir puan kırıyorum ve ben bu kitaba 9/10
Bir sonraki yazıya kadar kendinize iyi bakın ve keşifte kalın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder