Blog Arşivi

18 Ocak 2016 Pazartesi

NARNİA GÜNLÜKLERİ





 -NARNİA GÜNLÜKLERİ-
Özgün Adı: The Chronicles of Narnia
Yazar: C.S. Lewis
Yayın Evi: Doğan & Egmont yayıncılık


    Selam millet. Bu yazıda, benim gibi fantastik dünya sevenlerin yakından tanıdığı, tanımayanların da tanıyacağı bir dünyaya misafiriz. NARNİA...
   Narnia dünyası ile ben ilk kez  yapılan filmler aracılığıyla tanıştım. Walt Disney Pictures yapım şirketinin üstlendiği filmler serinin Aslan, Cadı ve Dolap , Prens Caspian ve Şafak Yıldızının Yolculuğu'nu kapsıyor. Aslında serinin tümü yazarın tavsiye ettiği okuma sırayla,

-Büyücünün Yeğeni,
-Aslan Cadı ve Dolap,
-At ve Çocuk,
-Prens Caspian,
-Şafak Yıldızı'nın Yolculuğu,
-Gümüş Sandalye,
-Son Savaş  şeklinde.
   Fakat ben daha devamını merak ettiğim için sadece Gümüş Sandalye ile Son Savaşı satın aldım. Kısaca konularından bahsetmek istiyorum. Gümüş Sandalyede baş rollerde Eustace Scrubb ve Jill Pole bizlerle. Önceki kitaplarda Aslan, Pevensie kardeşlerin Narniada günlerinin bittiğini bir daha gelemeyeceklerini söylediği için bu kitapta bir önceki kitaptan aşina olduğumuz Eustace bizlerle. Okul arkadaşı Jill ile birlikte Aslan tarafından verilen görevi, Narnia da kaderi şeytani bir büyünün bozulmasına bağlı olan Kral X. Caspian'ın oğlu kayıp prens Rilian'ı bulmaktır. Fakat karşılarında bir engel vardır, Yeraltı Cadısı... Kitap bize onların cadıyla ve devlerle mücadelelerini sunmakta. Ben Gümüş Sandalyeden memnun kaldım. Hem konu bakımından sıkıcı değil hemde sinematik özelliklere sahip olduğu için fikrimce beyaz perdeye kolaylıkla uyarlanabilir                                                                                       Bu sebeple serinin bu kitabına puanım 10/10

 

  Gelelim serinin son kitabı olan Son Savaş'a. Öncelikle içerikten kısaca bahsedeyim. Narnia da yaşayan bir maymun safça bir eşeği kandırarak ona gölde bulduğu aslan postunu giydirmesiyle başlar her şey.... Eşeği Narnialılara Yüce Aslanmış gibi gösterip onları kandırır. Kendi çıkarları için Narnialılara eziyet eder. Düşman Calormenlilerin taptığı Taş adlı yaratık ile Aslanın aynı kişi olduğunu söyleyerek Calormenlileri de kandırmaktadır. Tabi ki işin içinde Calormen'in reisi de vardır. Bu haberleri duyan dönemin Narnia kralı Tirian konuşan tek boynuzlu asil atı Cevher ile birlikte olayların aslını öğrenmek amacı ile maymunun olduğu yere acilen cevherle beraber yola çıkar. Fakat oraya ulaştığında Calormen askerlerinin Narnialı bir ata yaptığı işkenceye dayanamaz ve  Calormenli askerin boynunu keser. Silahsiz birine bunu yaptığı için suçluluk duyan kral maymunun da işine gelecek şekilde Calormenlilere teslim olur. Böylece Cair Paravel'e saldırılar düzenlenir. Bu seride Narnia'nın tüm kral ve kraliçeleri bir aradadır. Neyse efendim sonuç olarak tüm yalanlar ortaya çıkar. Yüce Aslan tüm Narniayı yok eder. Ve boyut atlatır beşinci boyut tarzında bir boyuta taşır. Kitabın baş kahramanlarından olan Pevensie kardeşler ingiltere de tren kazasında ölüp gözlerini sonsuza kadar kalacakları topraklarda, Narnia da açmışlardır. Tabi biri hariç. Susan Pevensie... O artık Narniaya olan inancını kaybettiği için Amerika da kalmıştır. Konu olarak ben kitabın bitişini pek tatminkar görmedim. Bittiğinde "Eee.. bu mu yani" dedirtiyor. Daha görkemli daha farklı bir son beklerdim. bu sebeple hayal kırıklığına uğradım. Serinin bu kitabına vereceğim puan 7/10


   Genel bir bakış yapalım. Bence Narnia okunası ve kurgusu mükemmel bir dünya. Kitaptaki betimlemeler derin ve özenli. Bir an kendinizi Narniada buluyorsunuz. Etrafınızda kuşlar ötüşüyor, nehirler akıyor ve tatlı serin bir rüzgar yüzünüzü okşuyor. Tabi ki Cair Paravel tüm görkemiyle gözlerinizin önünde beliriveriyor. Ben bu seriden çok memnun kaldım tabi bitişi haricinde. Bir kitapta bitişte başlangıç ve gelişmeler kadar önemli. Gel gelelim bitişini tatminkar bulmadığım için tüm seriyi yakmayacağım :) Eser için bu güzel fantastik dünya için , akıcı bir üslup kullandığı için yazar Lewis'e minnettarım :) Evet seriyi bilmeyenler için -ki oldukça eski bir seri- şiddetle, kaba kuvvetle vb. ile tavsiye ediyorum :)
Benim bu seriye totalde puanım bitişini beğenmediğimden dolayı  9/10
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere keşifte kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder